lekker bijkomen in de zon

18 december 2017 - Melbourne City, Australië

eindelijk is het zover op naar schiphol. Op een paar vertragingen en wat gedoe na is alles goed verlopen ookal ben ik een dag langer onderweg geweest. Nadat ik vermoeid aankwam in het hostel had ik een klein rondje door de stad gelopen maar ik kwam al snel tot de conclusie dat ik een beste jetlag had. toch maar even een dutje doen dan, toen ik weer wakker werd was het alleen al weer 2 uur snachts toch best vervelend dit. ik ben lekker gaan lezen en hoopte op het beste. na anderhalve dag een beetje hebben te liggen lezen en dutjes te hebben gedaan werd ik toch goed wakker op zondag.

Na goed te hebben ontbeten ben ik erop uit gegaan. Een leuke wandeling over de yara river leek een goed plan. al snel werd het iets meer. Door de Queen Victoria gardens en het kings domain te hebben gelopen en van het lekkere weer te hebben genoten viel me een ding op alles maar dan ook echt alles is hier anders de bomen en struiken zijn niet nieuw en alle vogels ook. Ja die vogels maken ook echt een enorm lawaai van kleine papegaai achtige vogels tot rare kraaien die er weer anders uitzien. Bij de ingang van de royal botanical gardens stond eindelijk iets herkenbaars een enorme eikenboom en een paar meerkoeten. maar daar waren toch veel meer mooie bomen en planten die ik niet herkende.

mijn route bracht me verder langs het enorme eerste wereld oorlog monument wat toch best indrukwekkend was en vanaf de bovenkant heb je fantastisch uitzicht en tussen de gebouwen door zag ik dee zee. Langs Albert park ben ik verder naar st kilda gelopen wat een leuke wijk je kan er echt overal alles eten en drinken echt heerlijk. na eindelijk op het strand te zijn aangekomen liep ik de pier op die het water in twee stukken verdeelde rechts de kytesurfers, en links de zwemmers. hoe dichter bij de pier de kytesurfers kwamen hoe hoger ze sprongen best indrukwekkend totdat ze vergaten dat ze moesten landen. Aan het einde van de pier bleek een klein stukje beschermde natuur te zijn want op de rotsen nestelen daar pinguïns helaas zijn die overdag allemaal ver de zee in dus ik heb ze niet gezien. Na even heerlijk door het water gelopen te hebben was het toch echt tijd om terug te gaan en eindelijk heerlijk in slaap te vallen op een normale tijd.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peet:
    18 december 2017
    Genieten maar. Weer stuk beter dan bij ons
  2. Karina:
    Yeah, je 1e verslag 💪🏻. Ga zo door Sjoerd! Australie is enig 😘😎
  3. Marco:
    Leuk om te lezen Sjoerd!
  4. Mama:
    18 december 2017
    Klinkt goed! Zijn de mensen ook prettig? Of zijn ze ook echt anders :-)
  5. Frits en Paulien:
    21 december 2017
    Ziet er allemaal zeer goed uit. We zijn benieuwd naar je volgende avonturen.
  6. Frits en Paulien:
    21 december 2017
    Al mooie Australische meisjes gespot? En dan bedoelen we natuurlijk geen kangoeroes!!